PowWows.com Forums - Native American Culture

PowWows.com Forums - Native American Culture (http://forums.powwows.com/)
-   Chit Chat (http://forums.powwows.com/f34/)
-   -   adam beach sighting (http://forums.powwows.com/f34/adam-beach-sighting-35481/)

injunboy 10-20-2006 11:12 AM

adam beach sighting
 
to all of his fans, adam is in the new clint eastwood movie called flags of our fathers. the dude is already getting alot of oscar talk. his role in the movie is the famous pima indian ira hayes.

guess what im gonna check it out!! im already a fan of marine movies so it wasnt a hard sell.. lol but im lookin forward to seeing ira hayes part in this whole thing.. okay thats all

Nezbah 10-20-2006 12:00 PM

Quote:

Originally Posted by injunboy
to all of his fans, adam is in the new clint eastwood movie called flags of our fathers. the dude is already getting alot of oscar talk. his role in the movie is the famous pima indian ira hayes.

guess what im gonna check it out!! im already a fan of marine movies so it wasnt a hard sell.. lol but im lookin forward to seeing ira hayes part in this whole thing.. okay thats all


And here I thought you were gonna tell us of his whereabouts.....lol Dammit injunboy stop teasing me!! hahaha

Hmmm from playing a Navajo to a Pima?? must be a gooter actor there....ayeeeeeees. His canadian navajo (ya'aat'ehh'ehhhhhh...lol) was okay, wonder if he's gonna have to learn that pima language too... I think its more cuz of his smooth native chest....that looks good nekkid on screen, then being a young thing too. Can you see a frybread fluffy jiggly greashy lookin jawn with no teeth on screen playin a role like that?? lol. Gary Farmer isn't that bad.....but you don't see him playing major roles like that in Hollywood, now do you?

amarie49 10-20-2006 12:05 PM

I thought the same thing when I saw this thread. I was all breathless and clicked onto this thread right away, aye! I will probably go see the movie. Or at least look for it at the video store.

injunboy 10-20-2006 12:55 PM

lol@his canadian navajo.. i can just hear it in my head now. thats funney

another video thats got my attention is spike whizzing off the top of the bleachers in kinder.. somebody plzz put it on youtube..! i think i would just literally laugh my !!! off.

Nezbah 10-20-2006 01:02 PM

Quote:

Originally Posted by injunboy
lol@his canadian navajo.. i can just hear it in my head now. thats funney

another video thats got my attention is spike whizzing off the top of the bleachers in kinder.. somebody plzz put it on youtube..! i think i would just literally laugh my !!! off.


LMAOH!!!!!........now that would be a oscar winner there for sure!!! or at least a Grammy or something. :tounge_sm

CandaePrincess 10-20-2006 01:04 PM

I thought he was here in Oklahoma or at least HOPING he was!!! Dangit. *L*

injunboy 10-20-2006 01:23 PM

Quote:

Originally Posted by Nezbah
LMAOH!!!!!........now that would be a oscar winner there for sure!!! or at least a Grammy or something. :tounge_sm

something like *the golden spike award* ayeezz

Nezbah 10-20-2006 01:41 PM

Quote:

Originally Posted by injunboy
something like *the golden spike award* ayeezz

:hysterica I was gonna say something in regards to a shower but.......i'll let your minds do the working...hahaha

I think Calvin is gonna have to be replaced.....lol

:wasntme:

awwwwwww we know spike and his family pretty well so just teasin.....might as well laugh at something eh? :shades_sm

injunboy 10-20-2006 02:02 PM

yeah im just having fun with el spiko con leako in los pantalones.. haha *were using code names*

hey paul dont throw this in the big Peoples room,

middle of the sky 10-20-2006 03:02 PM

Quote:

Originally Posted by Nezbah
And here I thought you were gonna tell us of his whereabouts.....lol Dammit injunboy stop teasing me!! hahaha

Hmmm from playing a Navajo to a Pima?? must be a gooter actor there....ayeeeeeees. His canadian navajo (ya'aat'ehh'ehhhhhh...lol) was okay, wonder if he's gonna have to learn that pima language too... I think its more cuz of his smooth native chest....that looks good nekkid on screen, then being a young thing too. Can you see a frybread fluffy jiggly greashy lookin jawn with no teeth on screen playin a role like that?? lol. Gary Farmer isn't that bad.....but you don't see him playing major roles like that in Hollywood, now do you?

:lol:

ok..wasnt there an older movie about ira hayes?...i think it was black n white.... thought that was kinda intersting..something bout his hand wasnt actually touching the pole... anyone know the name of it?

injunboy 10-20-2006 03:10 PM

ole johnny cash made a song called ballad of ira hayes, hear let mee sing some of it for you.. lol

Nezbah 10-20-2006 03:15 PM

Quote:

Originally Posted by injunboy
ole johnny cash made a song called ballad of ira hayes, hear let mee sing some of it for you.. lol


Dammit start singing!! :git: :ttiwwp:

Actually it should with WITHOUT VIDEO!!! ayeeeeee

1fromozette 10-26-2006 01:34 PM

good movie :thumbsup:

ntownn8ive 10-26-2006 02:39 PM

Adam Beach isn't Canadian Navajo, he's Southwestern Cree, or Saulteaux, anywayz, homeboy got stiffed on the Acadamy Award just as portrayed in the characters of the movie, Nick Cage got the medal and the award, Adam took the high hard one...sorry Adam...you did goot...your Navajo needs a tunin'!! :tounge_sm

Dance Me Outside is still a classic!!























Frank Fencepost!!....remember what he said when the cop asked him where he lived....

Nezbah 10-26-2006 02:46 PM

Adam Beach isn't Canadian Navajo, he's Southwestern Cree, or Saulteaux, anywayz, homeboy got stiffed on the Acadamy Award just as portrayed in the characters of the movie, Nick Cage got the medal and the award, Adam took the high hard one...sorry Adam...you did goot...your Navajo needs a tunin'!! :tounge_sm

Dance Me Outside is still a classic!!



ummmmmmmmm hellooooooooooo, we didnt' say he was canadian navajo.....but we were teasing his canadian navajo on windtalkers. In fact he was coached by mah cuzzin who tried to teach him the navajo language and all the accents. He said he was just laffin all the time cuz Adam really had a hard time with our language...poor thing. Shoot.....i'll teach him a few navajo things or two....ayeeeee :thumbsup:

oooooo someone stole my Dance Me Outside copy from mah house.....errrrrrr :tapedshut

OH and he's Saulteaux Ojibwe.....


















Frank Fencepost!!....remember what he said when the cop asked him where he lived....[/QUOTE]

ntownn8ive 10-26-2006 03:00 PM

Okay Nez from tha Rez....


You know way too much about Adam......and the restraining order is still in effect..!!! Just to remind you, don't wanna see ya in the WHO-SCOW or anything. :tounge_sm :tounge_sm

Nezbah 10-26-2006 03:09 PM

Quote:

Originally Posted by ntownn8ive
Okay Nez from tha Rez....


You know way too much about Adam......and the restraining order is still in effect..!!! Just to remind you, don't wanna see ya in the WHO-SCOW or anything. :tounge_sm :tounge_sm


that's because I am PRESIDENT OF HIS FAN CLUB!!!! hahaha...NOT!!....... Nah, just knew that. Well being Navajo you're related to everyone.....for one.... and my family is pretty big........ so it just so happened one of my cuzzins was his navajo language coach for that movie.... Mah family goes wayyyyyyyy back, so its kinda funny what a small world our community is. OH, and I do know most of the peeps from upnorth in n-town, electric city, all the way to lapwai...including Seattle to Missoula......hahaa...ya never know.... :thumbsup:

ntownn8ive 10-26-2006 03:19 PM

Ahh, the Ambassador of the Navajo Nation!!

There was this one guy from down there that used to show up here all the time. We called him Nez, I think his name was Emery. But, anywayz, story goes, if you say his name three times, he will show up....Nez, Nez,......nah, better not!!!!

That's a secret though, we don't talk about that!!

Now, don't be tryin' that with Adam's name.


Nez from tha Rez:
"ADAM, ADAM, ADAM"......."is he here?"........"damn that ntown!!"

Singing Eagle 10-26-2006 03:34 PM

Quote:

Originally Posted by Nezbah
Adam Beach isn't Canadian Navajo, he's Southwestern Cree, or Saulteaux, anywayz, homeboy got stiffed on the Acadamy Award just as portrayed in the characters of the movie, Nick Cage got the medal and the award, Adam took the high hard one...sorry Adam...you did goot...your Navajo needs a tunin'!! :tounge_sm

Dance Me Outside is still a classic!!



ummmmmmmmm hellooooooooooo, we didnt' say he was canadian navajo.....but we were teasing his canadian navajo on windtalkers. In fact he was coached by mah cuzzin who tried to teach him the navajo language and all the accents. He said he was just laffin all the time cuz Adam really had a hard time with our language...poor thing. Shoot.....i'll teach him a few navajo things or two....ayeeeee :thumbsup:

oooooo someone stole my Dance Me Outside copy from mah house.....errrrrrr :tapedshut

OH and he's Saulteaux Ojibwe.....

Frank Fencepost!!....remember what he said when the cop asked him where he lived....

That answer was the best!

Oh and Adam is a local boy from our neck of the woods - he just ran for Chief at his home reserve in Manitoba.

He's my cousin - ayee just kidding!

If he gets the Oscar nomination - I'm having a party Oscar night!

Nezbah 10-26-2006 03:45 PM

Quote:

Originally Posted by ntownn8ive
Ahh, the Ambassador of the Navajo Nation!!

There was this one guy from down there that used to show up here all the time. We called him Nez, I think his name was Emery. But, anywayz, story goes, if you say his name three times, he will show up....Nez, Nez,......nah, better not!!!!

That's a secret though, we don't talk about that!!

Now, don't be tryin' that with Adam's name.


Nez from tha Rez:
"ADAM, ADAM, ADAM"......."is he here?"........"damn that ntown!!"


NTOWN, NTOWN, NTOWN,........ dangit ...wrong name!! How do we send them back?? LOL........


All times are GMT -4. The time now is 11:18 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.1
Copyright 2006, PowWows.com, LLC